IF with COUNTA formula | How to use the Excel COUNTA function



IF with COUNTA formula | How to use the Excel COUNTA function

Understanding EXCEL COUNTA Formula:


In Excel, use COUNTA FORMULA - to count cells, that means the cell that contains the data (which is not an empty) will be counted. We understand the Excel Counta formula in such a way as to assume that we have some data from B4 to B13, which is the name of the employees. Now if we want to see how many cells have data using the formula, then we have to use the COUNTA formula. You will write the formula like this -

                        = COUNTA (B4: B13) 


Here, you can see Excel COUNTA Formula counts the data which is in the range of B4 - B13, see in Fig. 1 below.

 एक्सेल में COUNTA FORMULA को use करते है - cells को काउंट करने के लिए, मतलब जिस सेल में डाटा होगा (जो सेल ब्लेंक ना हो) उसे वो काउंट करता जायेग। एक्सेल Counta फार्मूला को हम इस तरहा से समझते है, जैसे ये मान के चलते है कि हमारे पास B4 से B13 तक कुछ डाटा है, जो की एम्प्लाइज का नाम है। अब अगर हम ये देखना चाहते है की फॉर्मूला use करके कितने सेल्स में डाटा है, तो हमें use करना है COUNTA फार्मूला को। आप फॉर्मूला को ऐसे लिखेंगे -

                         = COUNTA(B4:B13)

आब आप देख सकते है, किस तरहा से Counta फार्मूला count करता है डाटा को, जो की एक range में है B4 से B13 तक। आप नीचे दिए गऐ चित्र 1 में देख सकते है।


Fig. 1


COUNTA formula

Now we check that - COUNTA formula does not count empty cells, really ? So now, let's delete the data of some cells and use the formula, which you can see in Fig. 2 below.


आब हम देखते है कि बाकेई में COUNTA फॉर्मूला ब्लेंक सेल्स को काउंट नही करता है ? तो अब में कुछ सेल्स के डाटा को डिलीट करके फार्मूला को use करके देखते है, जो की आप नीचे दिये गए चित्र 2 में देख सकते है।

Fig. 2


Excel Counta
















HOW TO USE IF WITH COUNTA FORMULA:


Waw!! this formula is working, now we see another example, if we don't have 10 employees, than the

output will be "Need More Employees" and if we have 10 employees of 10, the output will be, " Let Starts the work ", so for this you have to write the formula like this - 


= If (COUNTA (B4: B13) =10, "Let Starts the work", "Need More Employees") 


Which you can see in Fig. 3 and Fig. 4 below


ये फार्मूला तो बाकेई कमाल का है, आब हम और एक example देखते है, अगर हमारे पास 10 एम्प्लॉई नही है, तो


आउटपुट होगा, "Need More Employees" और अगर हमारे पास 10 के 10 एम्प्लाइज होते है तो आउटपुट होगा, "Let


Starts the Work", तो इसके लिए आपको फॉर्मूला कुछ इस तरह से लिखना है


=If(COUNTA(B4:B13)=10,"Let Starts the work","Need More Employees")


जो की आप नीचे दिये गए चित्र 3 और चित्र 4 में देख सकते है।

Fig. 3


IF WITH COUNTA FORMULA













Fig. 4


How to use the Excel COUNTA function












Excel Counta Formula Video Link








"Click to Watch the Video"


Back         Home           Next  

==================================================================

**** End of Tutorial ****

==================================================================

Comments

Popular Posts

How to make patient profile table in MS Word 2007

How many types of cases found in MS Word 2007

Social Link