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Using IF Formula in Excel for Icon

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Top Using IF Formula in Excel for Icon Friends, in this tutorial " How to set icon in Excel using IF formula " I am going to teach you how to set icon according to your data. So, let start the tutorial to learn this simple tricks. First, create a table similar to mine as shown below in Fig 1. दोस्तों , इस ट्यूटोरियल में  " IF  फॉर्मूला का उपयोग करके एक्सेल मे आइकन को केसे set करे " मैं आपको सिखाने जा रहा हूं कि आप अपनी data के अनुसार आइकन कैसे सेट कर सकते हैं। तो , इस सरल tricks को सीखने के लिए ट्यूटोरियल शुरू करें। सबसे पहले , मेरी तरह ही एक टेबल बनाएं जो कि चित्र 1 में नीचे दिखाया गया है।

Excel Logical Functions (IF AND OR)

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Top Excel Logical Functions (IF AND OR) In this tutorial I will explain you how to use Excel Logical Functions - IF function, AND function, OR function. Let me give you an example of how to create a "Document Verification" table using Excel Logical Functions (IF AND OR) to understand all the functions in a phased manner. First you create a document verification table which is shown in Fig. 1 below. Excel Logical Functions (IF AND OR) इस ट्यूटोरियलमें मैं आपको समझाता हूँ कि Excel Logical Functions - IF फ़ंक्शन , AND फ़ंक्शन , OR फ़ंक्शन का उपयोग कैसे करें। चरणबद्ध तरीके से सभी कार्यों को समझने के लिए मैं आपको एक उदाहरण देता हूं कि कैसे बनाएं "डॉक्यूमेंट वेरिफिकेशन" तालिका एक्सेल लॉजिकल फंक्शंस ( IF AND OR) का उपयोग करके । पहेले आप एक डॉक्यूमेंट वेरिफिकेशन टेबल बनाएं जो नीचे चित्र 1 में दिखाया गया है।

Excel If Function Multiple Criteria

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Top Excel If Function Multiple Criteria The IF formula in Excel is a very powerful formula, because you can solve any complex problems with this formula. To understand the formula easily, let me explain some examples. So, let's start the tutorial. Excel में IF सूत्र बहुत शक्तिशाली सूत्र है , क्योंकि आप इस सूत्र के साथ किसी भी जटिल समस्याओं को हल कर सकते हैं। सूत्र को आसानी से समझने के लिए मैं कुछ उदाहरणों की व्याख्या करता हूं। तो , ट्यूटोरियल शुरू करते हैं।

MS Word 2 Small Tips

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Top MS Word 2 Small Tips In this tutorial I am explain 2 small Tips in MS Word . So, let’s start the tutorial –  MS Word Tips 1 Split Window.  Split Window helps us when we want to fixed a paragraph during composing than it helps to do that. Click on View ==> Split which is shown below in Fig 1 and then click on blank space below the paragraph which is shown below in Fig 2. Now click on lower section and compose your document. इस ट्यूटोरियल में   MS Word के 2 छोटे टिप्स बता रहा हूँ। तो , आइए ट्यूटोरियल शुरू करें - एमएस वर्ड टिप्स 1- स्प्लिट विंडो। स्प्लिट विंडो हमें तब मदद करती है जब हम कंपोजिंग के दौरान एक पैराग्राफ को fixed करना चाहते हैं , स्प्लिट विंडो लाने के लिये आपको   क्लिक करना हैं View ==> स्प्लिट जो नीचे चित्र 1 में दिखाया गया है और फिर पैराग्राफ के नीचे रिक्त स्थान पर क्लिक करें जो नीचे चित्र 2 में दिखाया गया है। अब निचले खंड पर क्लिक करें और अपने दस्तावेज़ को लिखें।

Text to Speech in MS WORD 2010

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Top Text to Speech in MS Word In this computer tutorial you learn how to add a button in quick access toolbar i.e. Text to Speech in MS Word (speak button). Friends, sometimes when we want to check or review our composed document thoroughly than this work feels so boring but if we work on online than Google translate helps us to listen the matter thoroughly. Now, in MS Word you can add speak button in quick access toolbar to read your text. इस कंप्यूटर ट्यूटोरियल में आप सीखते हैं कि क्विक एक्सेस टूलबार में एक बटन कैसे जोड़ा जाता है , यानी एमएस वर्ड में टेक्स्ट टू स्पीच (स्पीक बटन)। दोस्तों , कभी-कभी जब हम अपने रचित दस्तावेज को अच्छी तरह से जाँचना या उसकी समीक्षा करना चाहते हैं तो यह काम बहुत उबाऊ लगता है लेकिन अगर हम Google अनुवाद में ऑनलाइन काम करते हैं तो हमें मामले को अच्छी तरह से सुनने में मदद मिलती है। अब , एमएस वर्ड में आप अपने टेक्स्ट को पढ़ने के लिए क्विक एक्सेस टूलबार में भी स्पीक बटन जोड़ सकते हैं। How to add Text to Speech in MS Word: To add Text to speech in ms word ...

2 Powerful MS Word Tips and Tricks

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Top 2 Powerful MS Word Tips and Tricks MS Word Tips and Tricks 1: Repeat the action Repeat the action is the most amazing features in MS Word . You can easily repeat any action which you last used earlier in your document. In this repeat action we can save our most valuable time. Suppose you change some words formatting like font size, style, color etc. but only one action is repeated not the all formatting, for example suppose you change some words formatting in this way - like firstly, you change the font, than size than color than underline, guess !! What action is repeated!! Obviously last action which is underline. So, let’s start the repeat action by selecting some words – (select it first by the help of mouse or by the help of keyboard) and use some formatting style on it and now select other words where you want to apply the same formatting in your document. To apply the same text formatting into other words or lines than press F4 to repeat the action of text formatting wh...

MS WORD TIPS AND TRICKS

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Top MS WORD TIPS AND TRICKS MS WORD TIPS 1 : VERTICAL SELECTION Sometimes we need more attractive look in our document. So, here in this MS Word Tips and Tricks tutorial I am explain how to select text vertically and use formatting on it like Text, color formatting etc. To select the vertically press alt + drag vertically with mouse which is shown below in Fig 1. कभी-कभी हमें अपने दस्तावेज़ में अधिक आकर्षक रूप की आवश्यकता होती है। तो, यहाँ इस ट्यूटोरियल में बताया गया है कि कैसे टेक्स्ट को वर्टिकली सेलेक्ट करना है और उस पर फॉर्मेटिंग का उपयोग करना है जैसे टेक्स्ट फॉर्मेटिंग, कलर फॉर्मेटिंग आदि।  वर्टिकली सेलेक्ट करने के लिए press alt + माउस ड्रैग  करके वर्टिकली सेलेक्ट कर सकते हैं। जो नीचे चित्र 1 में दिखाया गया है।

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